Contact

 

biciCOOLtura

        Mersul pe bicicleta e atitudine, e mesaj, e COOLtura bicicletei. Invatam unii de la altii (si pe altii) ca mergand cu bicicleta respectam natura, ne respectam sanatatea, respectam orasul si pe locuitorii sai. Faceti un exercitiu de imaginatie: in fiecare dimineata plecati cu bicicleta spre scoala sau spre locul de munca. E liniste, aerul e curat, va intalniti cu prietenii, veseli, zambitori, toti pe biciclete. E prea frumos ca sa fie adevarat? Depinde numai de noi ca acest exercitiu de imaginatie sa devina realitate. Haideti sa-i invatam si pe altii ce este biciCOOLtura! Haideti sa-i invatam sa iubeasca bicicleta! Mersul cu bicicleta, libertatea, sanatatea si buna dispozitie sunt concepte dependente intre ele. Bicicleta este unul dintre cele mai bune mijloace de transport alternativ pentru deplasarea in oras. In Iasi, ca in toate orasele mari, exista o nevoie evidenta de echilibru intre asigurarea  mobilitatii personale si asigurarea unui sistem eficient, si aplicabil din punct de vedere ecologic, de transport pentru persoane si marfuri. Calatoriile cu bicicleta scurteaza timpul de deplasare in marile aglomerari urbane, ofera costuri de deplasare reduse si deci o mobilitate crescuta.

        Primaria Iasi, prin campania BiciCOOLtura – Iubesc sa biciclesc!, promoveaza mersul pe bicicleta ca mijloc de transport alternativ pentru deplasarile zilnice datorita impactului sau pozitiv in cadrul orasului: reduce emisiile poluante, sporeste siguranta rutiera, sustine echitatea si accesibilitatea contribuind la imbunatatirea calitatii vietii.

BICICLIM DE 200 de ANI

        Bicicleta a fost inventata de baronul german Karl Dreis. Patentul dateaza din 1817. La inceput a fost construita din lemn, apoi din fier si in timpurile moderne din duraluminiu. Velocipedul cum se numea initial, avea rotile inegale si

seaua langa roata mare din fata. Conducerea bunicului bicicletei era dificila. Centrul de greutate fiind situat sus, echilibrul era greu de pastrat, iar efortul fizic al velocipedistului mare. Femeile erau dezavantajate pentru ca purtau fuste lungi care le impiedicau la pedalat. In Tarile Romane bicicleta a patruns la finele secolului XIX. A fost indragita de personalitati de prima mana ale timpului: Delavrancea, Vlahuta, Macedonski. Mia Mihaiescu, o frumoasa feminista, a devenit celebra sub porecla “Coana Mita Biciclista”. Sfidand pudibonderia burgheziei timpului, se afisa cu nonsalanta la plimbare pe Calea Victoriei, pe bicicleta. Si-a capatat astfel numerosi admiratori printre barbatii din inalta societate.

SUNT LIBER SI INDEPENDENT

        sunt liber si independentTe-ai gandit vreodata cat timp pierzi in trafic, in masina personala sau in mijloacele de transport in comun supraaglomerate? Traficul a devenit insuportabil – fiecare intersectie, fiecare semafor, sunt motive de cosmar iar parcarea este o mare problema. Cu bicicleta reduci timpul de deplasare in oras chiar si in ore de varf. O bicicleta o poti opri si parca oriunde, iar 30 de biciclete pot parca pe locul unei singure masini. Bicicleta iti ofera independenta si mobilitatea pe care ti le-ai dorit intotdeauna. Cu bicicleta ta esti liber si independent. Ajungi repede unde vrei, nu ramai blocat in trafic si scapi de aglomeratia din mijloacele de transport in comun. Alege libertatea si independenta! Alege bicicleta!

SUNT SANATOS SI RESPIR AER CURAT

       sunt sanatos si respir aer curat Bicicleta este un mijloc de circulatie economic si nepoluant. Are un rol deosebit iin combaterea sedentarismului, fortifierea organismului, prevenirea si tratarea maladiilor cardiovasculare si a diabetului zaharat. Beneficiile pentru sanatate ale mersului pe bicicleta au facut obiectul unui studiu referitor la prevenirea bolilor cardiovasculare. Studiul, facut pe 9400 de barbati, a aratat ca cei care merg pe bicicleta cel putin o ora sau 25 de Km pe saptamana au o incidenta a bolilor de inima de 2,5 la 1000 fata de o incidenta de 5,6 in cazul celor care nu merg pe bicicleta. Transportul motorizat cauzeaza atat poluare fonica cat si prin gazele de evacuare rezultate. Pe de alta parte mersul pe jos si mersul pe bicicleta protejeaza mediul. Iata estimarile reducerii cu o treime a ponderii transportului cu masina din totalul transportului la nivel urban:

• 30% mai putine blocaje in trafic;

• reducerea cu 36% a emisiilor de CO;

• reducerea cu 37% a emisiilor de CH rezultate de la masinile personale;

• reducerea cu 56 % a emisiilor de NO2;

• reducerea cu 25% a consumului de combustibil;

• reducerea cu 9% a numarului de oameni afectati de poluare fonica.

Studiu realizat in Graz, Austria (252.000 locuitori)

        Un alt studiu realizat in Crowthorne, Marea Britanie a demonstrat ca o crestere modesta a transportului pe bicicleta contribuie la reducerea cu 6% a noxelor emise de sistemul de transport la nivelul intregii tari. Traficul motorizat este de departe si principala sursa de poluare fonica in marile orase. In Franta, inca din 1998 toate lucrarile la infrastuctura rutiera includ obligatoriu si amenajari pentru biciclisti.

SUNT EFICIENT SI ECONOMIC

     Sunt eficient si economic   Autoturismul consuma combustibil, polueaza, necesita sume mari pentru utilizare si intretinere. Costul de cumparare nu este singurul care face automobilul inaccesibil pentru multi: taxe de inmatriculare, combustibil, piese de schimb, service… toate costa. Automobilismul a pornit de la o necesitate si a devenit un viciu, amprenta unui stil de viata sedentar, nesanatos. Pe de alta parte, toti avem nevoie de mobilitate indiferent de varsta sau pozitie sociala. Bicicletele sunt cel mai accesibil mijloc de transport. Bicicleta nu foloseste nici un combustibil, service-ul profesionist este ieftin, poate fi asigurat si acasa, iar piesele de schimb nu sunt scumpe. In plus, bicicleta este mijlocul de locomotie cu cel mai mare randament inventat vreodata. Multiplica randamentul cinetic cu 3 si chiar cu 4. Asta inseamna ca daca un om se deplaseaza pe jos cu 5 km pe ora, un biciclist o face fara un efort suplimentar, cu 30-40 km pe ora. Vitezele medii atinse de catre ciclistii sportivi pe teren plat sunt de 70 Km pe ora.

SUNT EUROPEAN!

     sunt european   Multe tari din Europa au o mare traditie in folosirea bicicletei. In Olanda, in multe dintre marile orase, transportul este asigurat in proportie de peste 40% de biciclete. Multe municipalitati preocupate de efectele poluarii si ale ambuteiajelor rutiere, au optat pentru promovarea utilizarii bicicletei ca alternativa ecologica de transport personal. Te-ai intrebat de ce oare orasului tau ii lipseste aerul curat si traficul lejer? Raspunsul este simplu: romanii sunt printre cei mai mici consumatori de biciclete din Uniunea Europeana! Numarul de biciclete la 1000 de locuitori variaza de la 52 in Republica Ceha pana la 1000 in Olanda – patria bicicletelor. Managerii, studentii si functionarii din marile orase ale Uniunii Europene merg cu bicicleta la serviciu sau la micile cumparaturi cotidiene. In timpul liber, in parcurile si pe aleile oraselor europene, de la cei mai mici pana la cei mai in varsta, toti circula pe bicicleta. Astazi, nota propriei tale imagini, a educatiei tale, precum si a modului in care gandesti este data de mijlocul de transport. Alege un mijloc de transport ecologic, economic si la moda. Bicicleta se potriveste stilului european, stilului sportiv, energic, dar si celui office. Biciclistii sunt persoane cu incredere in sine, cu o personalitate puternica, increzatori in propria alegere.



Pentru a vizualiza acest film aveti nevoie de Flash Player

Formular Participare concurs TRIAL
  • Declaratie
  • Declaratie minori
  • Reguli generale