Contact
Prima pagina >> Utile >> Cum sa-ti alegi bicicleta >> Cum sa-ti alegi bicicleta

Cum sa-ti alegi bicicleta

        In momentul in care doresti sa achizitionezi o bicicleta trebuie sa tii cont  in primul rand de scopul pentru care vrei sa o folosesti, de marimea si forma ei si de calitatea diferitelor componente. In ceea ce priveste marimea bicicletei trebuie sa iei in considerare marimea cadrului si distanta pana la ghidon. Sfatul nostru este sa alegeti cadrul luand in considerare statura dumneavoastra, in functie de lungimea picioarelor. Daca esti micut(a) de inaltime poti sa alegi un cadru de 15-16" (inch adica), daca esti foarte inalt, unul de 22-23". Media este de 20". Pentru fete exista cadre speciale, putin mai joase, care sunt mai usor de manevrat.
         Inaltimea adecvata a cadrului se masoara in felul urmator: se incaleca bicicleta, cu ambele talpi pe sol si cadrul intre picioare. Picioarele sunt relativ stranse, astfel incat bicicleta sa fie mentinuta in pozitie verticala intre coapse. Masura in functie de care se va lua decizia este distanta de la partea superioara a cadrului la zona de imbinare a picioarelor.

        Dincolo de marimea cadrului, trebuie sa iei in considerare distanta pana la ghidon si asta pentru ca o pozitie incomoda poate duce la dureri si la o stare de disconfort. Marimea cadrului este de asemenea importanta si pentru controlul bicicletei. Pentru o distanta potrivita pana la ghidon este recomandata asezarea pe sa cu ambele picioare pe pedale si mainile pe ghidon. In aceasta pozitie, ar trebui sa nu vedeti butucul de fata din cauza ghidonului (ochii, ghidonul si butucul pe fata ar trebui sa se situeze in acelasi plan). In aceasta pozitie, bratele si picioarele trebuie sa fie putin flexate. Daca bratele sunt prea intinse, distanta pana la ghidon ar trebui redusa, si vice-versa. Pentru aceasta, se poate “lucra” din pipa (acea teava care leaga ghidonul de teava superioara a furcii). Din pacate, pipa nu este reglabila, se poate doar inlocui.
 

Tipuri de biciclete

        Cursierele sau bicicletele de sosea, denumite si "reginele soselelor", sunt usoare, folosesc cauciucuri foarte inguste, pentru o frecare cu solul si cu aerul cat mai mica si sunt destinate parcurgerii unor distante mari si foarte mari pe drumuri adecvate (fara gropi, obstacole) cu viteze surprinzator de mari. Asa cum va spuneam, cauciucurile fiind mai inguste decat cele de MTB le fac mai rapide, dar in acelasi timp le fac si mai instabile, din acest motiv ele nefiind recomandate ciclistilor incepatori.

        Mountain-bike-urile (MTB) sau montanele, asa cum li se spune in mod curent‚ sunt biciclete ce folosesc cauciucuri late si eventual cu multe crampoane, striatii, pentru o mai buna stabilitate si o aderenta ridicata in scopul obtinerii unei transmisii mai bune a cuplului motor (tractiune). Multe dintre ele sunt prevazute cu suspensii, amortizoate de soc, pe spate si/ sau pe fata, pentru a face mai confortabil mersul pe suprafete mai dificile.  Unele modele de MTB folosesc si suspensii pe spate, ceea ce permite rotii din spate sa se deplaseze in plan vertical peste obstacolele marind astfel confortul ciclistului. MTB fara suspensie sunt destinate, asadar, suprafetelor mai putin dificile, fara obstacole. Acest tip de bicicleta este in general mai usor si mai ieftin decat cele cu suspensii. Totusi, o bicicleta echipata cu suspensii, de buna calitate, si foarte scumpa de altfel, este mai usoara decat cel mai ieftin mountain-bike fara suspensii.

        Bicicletele de oras sau de promenada au fost construite pentru a putea fi folosite de cei ce nu au pretentii deosebite si cei care folosesc bicicleta pentru scopuri utilitare sau recreative. Asa cum ii spune si numele sunt destinate mersului prin oras, parcuri, acolo unde calea de rulare este una fara obstacole. Cauciucurile pot fi si foarte late, dar in general sunt o varianta mai neteda (slick) a celor de MTB. Acest tip de bicicleta permite o pozitie ridicata, una foarte comoda (se solicita foarte putin spatele) incomparabil mai buna decat cea pe care o permite o cursiera, la care ciclistul trebuie sa stea foarte aplecat pentru a taia mai bine aerul (pozitie aerodinamica). Multe biciclete de oras, pentru a mari confortul ciclistului au sei sau tije de sa speciale prevazute cu dispozitive pentru micsorarea socurilor. Greutatea acestora nu este chiar pe primul loc, astfel ca ele mai pot fi prevazute si cu oglinzi, lumini, cosuri, benzi reflectorizante, ochi de pisica si tot felul de accesorii ce nu pot fi intalnite in echiparea standard a celorlalte tipuri de biciclete. Principalul obiectiv al bicicletei de oras este mersul confortabil pe doua roti.

        Bicicletele de triatlon sunt un tip de cursiera, insa sunt mai aerodinamice (folosesc ghidoane aerodinamice, asemanatoare celor de contratimp ce permit o pozitie a trunchiului foarte aplecata, pentru scaderea rezistentei la inaintare, roti aerodinamice).

        Bicicletele de cicloturism sunt asemanatoare celor de sosea (cursiere), dar sunt prevazute cu diverse accesorii pentru a putea transporta bagaje si echipament. Aceste biciclete utilizeaza in general cadre din materiale mai grele si mai rezistente pentru a putea suporta surplusul de greutate cauzat de prezenta echipamentului de transportat. Au de asemenea cauciucuri mai late pentru o aderenta si o stabilitate mai buna. In general, pe o astfel de bicicleta, pozitia ciclistului este una mai relaxanta, cu trunchiul ridicat, pentru a evita durerile de spate si pentru a crea o pozitie mai buna in vederea admirarii privelistilor minunate. Daca vreti sa calatoriti mult pentru a va bucura de frumusetile naturii, o astfel de bicicleta va va ajuta foarte mult.

        Trekking-ul este o bicicleta cu totul speciala. Ea este de fapt un MTB, insa cu roti de cursiera (700cc sau 28”) si cauciucuri inguste. Ideea folosita este ca rotile mai mari in diametru si cauciucurile mai inguste permit deplasarea mai eficienta, de-a lungul zecilor, poate chiar sutelor de km si poate fi folosita de asemenea, ocazional insa, pentru a putea parcurge si merge si pe teren accidentat. Trekking-urile sunt ideale daca dumneavoastra cautati o pozitie confortabila pe bicicleta, multe viteze si in acelasi timp sa profitati de rularea eficienta a unei cursiere. Daca nu sunteti ciclist de performanta puteti incerca cu succes acest tip de bicicleta.


2010-09-16 Sursa:http://ciclism.blogspot.com Articol:http://ciclism.blogspot.com


Pentru a vizualiza acest film aveti nevoie de Flash Player

Formular Participare concurs TRIAL
  • Declaratie
  • Declaratie minori
  • Reguli generale